Мой сайт

Меню сайта
Наш опрос
Оцените свою деятельность классного руководителя в 5-ти бальной системе
Всего ответов: 25
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » 2015 » Ноябрь » 23 » "Тиждень писемностi"
18:47
"Тиждень писемностi"




7 клас
«У казковому світі мови». Філологічна гра
Мета: розвивати в учнів уміння й навички усного спілкування українською
мовою;
розвивати навички виразного читання й мовлення, виховувати любов і
повагу до рідної мови, культури, історії України; виховувати
культуру усного й писемного спілкування.
Обладнання: дерев’яна рамка (екран), столи, стільці, аркуші паперу, ручки,
маркери, дипломи.
Хід уроку
І. Початок гри

Звучить музика. На сцені з’являється Ведуча.
В е д у ч а. Доброго дня, шановні глядачі. В ефірі телевізійний канал «ТV-казка» і щотижнева програма «У казковому світі мови». З вами ведуча (прізвище та ім’я). Сьогодні в нашій програмі ви станете спостерігачами цікавої філологічної гри, учасники якої ваші однолітки — учні 7 класів.

Звучать фанфари. На сцені з’являються учасники гри.

В е д у ч а. Із задоволенням представляю вам наших гравців. За лівим столом розташувалась команда під назвою «Асорті», за правим від мене столом знаходиться команда «Мікс». Привітаємо учасників.
Гра має бути напруженою, але чесною й справедливою. В оцінюванні нашої гри, відповідей учасників, їх артистизму, знань української мови, дотепності й спритності нам допоможе вельмишановне журі.

Знайомство з членами журі. Привітальні слова голови журі учасникам програми.

ІІ . Конкурсні завдання
Конкурс «Візитка»
В е д у ч а. Отже, ми оголошуємо перший конкурс — «Візитка». Кожна команда має представити своїх учасників, назвати девіз і висловити побажання для суперників.

Команди готуються до виступу, а на нашому каналі блок шкільної реклами.

В е д у ч а. З командами познайомились, журі виставило перші оцінки, а ми переходимо до наступного конкурсу, що називається «Мовне асорті».

Конкурс «Мовне асорті»
Кожна команда має за 2 хвилини дати якомога більше відповідей на однакову кількість запитань. Журі фіксує загальну кількість правильних відповідей. Максимальна кількість балів за конкурс — 5.
Запитання для команди «Асорті»
1. Державна мова України. (Українська)
2. З якого знаку починається діалог? (З тире)
3. Наука, що вивчає звуки мови. (Фонетика)
4. Назвіть головні члени речення. (Підмет і присудок)
5. Як називаються літери, що записані в певному порядку? (Алфавіт)
6. Що вивчає графіка? (Знаки письма)
7. Скільки букв «о» в слові «молоко»? (Три)
8. Слово, що має багато значень. (Багатозначне)
9. Остання буква у слові «сім». (Ем)
10. Назвіть одним словом нерозривні словосполучення. (Фразеологізми)
11. Словниковий склад мови. (Лексика)
12. Скільки звуків у слові «джміль»? (Чотири)
Запитання для команди «Мікс»
1. Найменша одиниця мови. (Звук)
2. Слова, що мають спільний корінь. (Спільнокореневі)
3. Скільки звуків у слові «легенький»? (Вісім)
4. Який знак ставиться в кінці розповідного речення? (Крапка)
5. Яка буква не має звука? (М’який знак)
6. Словник, з якого дізнаємося значення слів. (Тлумачний)
7. Сьомий відмінок нашої мови. (Кличний)
8. Частина слова перед коренем. (Префікс)
9. Речення з однією граматичною основою. (Просте)
10. У що береться пряма мова? (У лапки)
11. Розмова двох осіб. (Діалог)
12. Що вивчає орфографія? (Правопис слів)

Підбиття підсумків. Виступ представника журі

В е д у ч а. Гра напружена. Учасники прагнуть перемоги, тому наступний конкурс називається «Влучне запитання».

Конкурс «Влучне запитання»
Кожна команда пропонує суперникам два запитання на тему, пов’язану з мовою. Журі оцінює не лише правильність відповіді, а й дотримання культури поведінки й мовлення учасників, правильність оформлення запитання. Максимальна кількість балів за конкурс — 3.

Оцінювання конкурсу журі. Музична пауза.

Конкурс «Прямо чи влучно»
В е д у ч а. Учасники команд «Асорті» й «Мікс» — діти сміливі, дотепні, спритні й, без сумніву, розумні. А чи володіють вони акторськими здібностями? Про це ми дізнаємось із наступного конкурсу — «Прямо чи влучно».
Кожна команда отримує листочки із записаними фразеологізмами. Ці стійкі вирази сприймаються не прямо, а як єдине ціле. Саме ці сполучення слів найяскравіше виражають характер мови. Отже, ви маєте показати без слів записані фразеологізми своїм суперникам, а вони їх мають відгадати й назвати.

Картка для команди «Асорті»
1. Тинятися з кутка в куток.
2. Відривати голову.
3. Довести до ручки.
4. На лобі написано.

Картка для команди «Мікс»
1. Взяти ноги в руки.
2. Втерти носа.
3. Води в рот набрати.
4. Змотувати вудки.

Оцінювання роботи учнів.

Анонс вистави
В е д у ч а. Ви дивитесь інтелектуальну філологічну гру «У казковому світі мови». Капітани, ви маєте чудову нагоду отримати для своїх команд додаткові бали. Для вас конкурс «Римування».

Конкурс «Знавець»
Кожен з гравців має чудову нагоду отримати додатковий жаданий бал для своєї команди. Для цього необхідно дати правильну відповідь на запитання, обравши один з варіантів відповідей.


1. В українській мові є:
а) 10 частин мови;
б) 8 частин мови;
в) 7 частин мови;
г) 11 частин мови.
2. Антонім до слова «північний»:
а) західний;
б) східний;
в) південний;
г) південно-західний.



3. В українській мові:
а) 4 стилі мовлення;
б) 3 стилі мовлення;
в) 5 стилів мовлення;
г) 6 стилів мовлення.
4. Фразеологічний зворот «прикусити язика» означає:
а) поранитися;
б) замовкнути;
в) вкуситися;
г) порозумнішати.


5. Який розділ науки про мову вивчає звуки мови?
а) Морфологія;
б) фонетика;
в) орфографія;
г) орфоепія.


6. Як пишуться з «не» такі слова: нехтувати, непокоїти, ненавидіти?
а) Через дефіс;
б) разом;
в) окремо;
г) через апостроф.
7. Яка частина мови сполучає однорідні члени речення та прості речення в складне?
а) Сполучник;
б) іменник;
в) вигук;
г) прийменник.



8. До якої частини мови належать слова «п’ять», «п’ятий», «одна
п’ята», «три тисячі»?
а) Іменник;
б) дієслово;
в) числівник;
г) прислівник.

9. В українській мові алфавіт має:
а) 35 букв;
б) 33 букви;
в) 38 букв;
г) 32 букви.



10. В українській мові апостроф пишеться:
а) перед я, ю, є, ї;
б) після я, ю, є, ї;
в) перед ь;
г) після ь.
11. Перевірне слово до слова «клекотіти»:
а) клекіт;
б) клекотання;
в) кликати;
г) крик.



12. У давальному відмінку однини слово «хлоп’ячий» буде мати
форму:
а) хлоп’ячим;
б) на хлоп’ячому;
в) хлоп’ячому;
г) хлоп’ячий.
13. У слові «ягода»:
а) 5 букв, 6 звуків;
б) 5 букв, 5 звуків;
в) 6 букв, 6 звуків;
г) 5 букв, 4 звуки.



14. Підмет — це...:
а) головний член речення;
б) другорядний член речення;
в) іменник;
г) займенник.

15. Після узагальнюючого слова перед однорідними членами речення ставиться:
а) кома;
б) крапка з комою;
в) двокрапка;
г) тире.



16. Речення, яке має дві або більше граматичні основи,є:
а) складним;
б) простим;
в) називним;
г) неповним.
17. Перед кожною реплікою у діалозі ставиться:
а) кома;
б) крапка з комою;
в) тире;
г) нічого не ставиться.


18. Іменник дівчинка належить до іменників:
а) І відміни;
б) II відміни;
в) III відміни;

Конкурс «Римування»
Картка для команди «Асорті»
Заримувати слова: сміх, сніг, весна, краса.
Картка для команди «Мікс»
Заримувати слова: буває, забуває, мова, діброва.

Капітани готуються до виступу. Музична пауза. Виступ капітанів. Оцінювання журі.

ІІ . Підбиття підсумків
В е д у ч а. Наш ефірний час завершується. Журі підбиває підсумки гри.
Виступ голови журі. Нагородження переможців подарунками (торт, словник для класу), дипломами учасників філологічної гри.

В е д у ч а. Час ефіру вичерпано. Дякую за прекрасну гру. Бажаємо всім учасникам наснаги у вивченні рідної мови, говоріть нею, спілкуйтеся нею, бо це справді божий дар. З вами була (прізвище, ім’я ведучої) й програма «У казковому світі мови». До зустрічі на каналі «ТV-казка».

Учасники гри дають інтерв’ю журналістам газети «Казкові
новини».
Просмотров: 426 | Добавил: Olga | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Вход на сайт
Поиск
Календарь
«  Ноябрь 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Архив записей
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • База знаний uCoz

  • Copyright MyCorp © 2024
    uCoz